Piątek, 2010.09.03 Joachima, Liliany, Szymona

Kuchnia

kucharze_historii_fotos

Kucharze historii w kinach

Obsypany nagrodami film Kucharze historii w reżyserii Pétera Kerekesa trafił do polskich kin. Bohaterami dokumentu są wojskowi kucharze, dla których nie ma raczej miejsca w podręcznikach historii.

Szefowie kuchni polowych w surrealistycznym stylu prezentują na ekranie jak przyrządzić paprykarz dla 74 tysięcy serbskich żołnierzy, coq au vin dla 500 tysięcy francuskich żołnierzy w Algierii, marynowane grzybki dla sowieckich okupantów w Czechosłowacji oraz... zatruty chleb dla oficerów SS.

Z każdą sceną przygotowywanie jedzenia staje się coraz bardziej wyraźną metaforą walki. A określenie "mięso armatnie" zaczyna wydawać się coraz mniej przypadkowe...
lokalizator imprez Sprawdź co się dzieje w Twoim województwie

Newsletter

Najnowsze informacje z działuSubskrybuj zawartość

Cynamon obniża poziom cukru we krwi

Cynamon o słodkawo-korzennym, lekko piekącym smaku i silnym aromacie ma nie tylko właściwości afrodyzjakalne, ale również zdrowotne. Naukowcy donoszą, że rozpuszczalny w wodzie wyciąg z cynamonu zawiera przeciwutleniacze obniżające ryzyko cukrzycy i chorób serca.

Woda pomaga w odchudzaniu

Picie wody przed posiłkami pomaga w utracie wagi, donoszą amerykańscy naukowcy. Wprawdzie badaniem tym "Ameryki" nie odkryli, jednak niewielu z nas pamięta, jak woda jest ważna dla naszego zdrowia i jak skuteczna przy odchudzaniu - informuje BBC.

Kurczak w sosie prowansalskim

Danie ze Smakiem KAMIS Kurczak w sosie prowansalskim KAMIS to wykwintne danie we francuskim stylu, prosto ze słonecznej Prowansji. Jest to zarazem bardzo bogata mieszanka ziół i przypraw, która sprawia, że mięso i sos zyskują wyjątkowy, zrównoważony smak. W jej skład wchodzą m.in.: cebula, czosnek, papryka słodka, pomidor, pieprz czarny, bazylia, majeranek, rozmaryn, cząber, szałwia, oregano, kurkuma, tymianek i mięta.

Jak żurawiny zapobiegają infekcjom dróg moczowych

Sok z żurawin zapobiega infekcjom dróg moczowych dzięki temu, że uniemożliwia wywołującym je bakteriom przyczepianie się do podłoża - poinformowali naukowcy z USA podczas 240. Narodowego Spotkania Amerykańskiego Związku Chemików (ACS).

Zielone warzywa liściaste obniżają ryzyko cukrzycy 2

Dieta bogata w zielone warzywa liściaste, jak szpinak i kapusta, wyraźnie zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 - wynika z analizy brytyjskich naukowców. Pracę na ten temat zamieszcza internetowe wydanie pisma "British Medical Journal".

Herbata najlepsza w filiżance

herbata
Herbata w butelce może zawierać mniejszą ilość polifenoli niż świeżo parzona herbata - donoszą naukowcy. Pierwsze pomiary poziomu zdrowych przeciwutleniaczy w butelkowanych napojach herbacianych wskazały, że dbający o zdrowie konsumenci być może nie otrzymują wcale tego, za co płacą, czyli zdrowej dawki przeciwutleniaczy lub polifenoli, które mogą zapobiec wielu schorzeniom - informuje EurekAlert.

Wino poprawia czynności poznawcze

winogrona
Umiarkowane picie, w szczególności wina, wiąże się z lepszą sprawnością poznawczą - informuje EurekAlert. Badanie, przeprowadzone przez Tromso Study wśród 5.033 osób w północnej Norwegii wykazało, że umiarkowane spożywanie wina jest związane z lepszymi wynikami na testach oceniających funkcje poznawcze.

Grzyby nie dla małych dzieci

grzyb
Grzybów nie powinny jeść małe dzieci oraz osoby mające kłopoty z układem pokarmowym - przestrzega Główny Inspektorat Sanitarny. Jednocześnie przypomina, że należy zbierać wyłącznie te grzyby, co do których nie mamy żadnych wątpliwości, że są jadalne.

Napoje energetyczne nie takie bezpieczne

Popularne napoje energetyczne obiecują lepsze wyniki sportowe i utratę wagi. Wiarygodność tych obietnic postanowili sprawdzić naukowcy z Nova Southeastern University na Florydzie - informuje EurekAlert.

Piramidki z kurczaka złociste

Kluczem sukcesu tego dania jest wyjątkowy smak i unikalny sposób podania w formie piramidki składającej się z 3 warstw złocistego kurczaka przełożonych sałatką z kapusty pekińskiej lub sałaty lodowej.
Projekt i realizacja: direktpoint
Subskrybuj zawartość